Israël en de kwalificatie voor de UEFA cup 2008

Vragen over sport in Israel, voetbal, tennis, squash, hockey, golf, rugby etc.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postby Matthew » Tue Sep 05, 2006 7:05 am

Chizki wrote:Ik reageer alleen op dat biertje. Die staat! De rest vind ik allemaal ongegronde, kinderachtige en tijd verspillende argumenten voor een verschrikkelijke club ;)
22 Oktober zie ik je! Als wij winnen moet je er wel voor Jeruzalem want je denkt toch niet dat...

Is goed! Als je zin hebt kun je richting Tel Aviv komen om de wedstrijd live op tv te komen kijken.
Matthew
Team Member

Postby Adriaan » Tue Sep 05, 2006 9:26 am

Hans & Malie wrote:Tis verder terug Adriaan.....ik was nog in Holland...dus voor 1998.....

Die wedstrijd is dan niet terug te vinden in de statistieken, vreemd. Het moet dan in '96, '97 of '98 geweest zijn, Andorra doet nog niet zolang mee...

Wellicht was het een vergelijkbare 'voetbal dwerg'? (San Marino, Liechtenstein, Malta.....)
Adriaan
Veteran
Veteran

Postby pattipeilohy » Tue Sep 05, 2006 10:17 am

martin wrote:
zahav wrote:welgrappig dat Israel snel een "goy" een Israelisch paspoort meost geven om van de (smie-profs) Estland te kunnen winnen, heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Israel het weer niet gaat redden helaas

ik verbaas me elke keer weer dat ze in het kwalificatie toernooi mee mogen doen. de locale 3e divisie zaterdagvoetbal-club in het dorp waar ik opgegroeid ben speelt beter voetbal dan het IL nationale team. Ik vind ze wel beter dan Feyenoord, maar dat is een persoonlijke mening :-)

Martin

Volgens mij zijn er veel talenten daar in Israel,als een derde divisie clb al zo beter voetbal speelt,dan het IL team.
Vroeger had je bij feyenoord ook een Israelische talent,ben zijn naam even kwijt,uit de jaren '70 hij heeft volgens mij ook bij Ajax gespeeld.
Hij kwam eerst bij Ajax geloof ik,Hij was net zo goed als Cruyf of beter zelfs.Zijn verhaal heb ik laatst nog gelezen,hij kon zich niet goed aanpassen,hier in nederland.Zij hebben hem bij Ajax niet goed behandeld
volgens het verhaal van het artikel.Hij woonde In Tel aviv,was een straatvoetballer.Ajax heeft hem toen ondekt.Het verhaal heeft mij toen diep geraakt.Volgens het verhaal is hij later in de drugshandel terechtgekomen.Ik hoop dat het nu goed met hem gaat.
pattipeilohy
Veteran
Veteran

Andorra coach: Israel country of murderers

Postby Kachol Lavan » Thu Sep 07, 2006 10:20 am

Israeli team captain claims David Rodrigo told him during game, 'we will break your legs.' Team to file complaint against Andorra to UEFA; Rodrigo denies making these statements

Israel 's second game in the 2008 European Championship Qualifiers won't be remembered by Israel's four goals, and also not by the first goals scored by Amit Ben Shushan and Toto Tamuz. The easy 4:1 win over the Andorra underdogs in the "home" game will be associated with one thing – the ugly statements made by Andorra coach, David Rodrigo, at the star of the team Yossi Benayoun.

Israel dominates first half of Euro2008 qualifiers, lets in one goal in final minutes of game

Benayoun said after the game that Rodrigo shouted at him: "You are a country of murderers. We'll break your legs."

Shaul Eisenberg, the team's press correspondent, said in response: "The team won't put this on its agenda. We will complain to UEFA."

After the incident, Bosnian referee Siniša Zrnić handed out a yellow card to Benayoun of all people, who was seen arguing with Rodrigo.

Rodrigo denied Benayoun's accusations in a conversation with Ynet.

"Benayoun laughed at us when we were down 0:2 and that's why he got a yellow card," said the Andorran coach. "The fourth ref said this to the head ref. I never said any sentence like this to him. And what we said between us is nothing important, it was football talk."

On the incident between Benayoun and Rodrigo, Omri Afek said, "I passed by and I heard with my own ears the nasty statements made by the Andorran coach. I think the ref should have thrown out their bench, and not give a yellow card to Yossi. That wasn't appropriate."

Afek added: "We did our part. I'm glad we completely dominated the game, making it an easy game. The goal scored on us was unnecessary. You can count on one hand the number of times Andorra made it past the half line."
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby optimist » Sat Sep 09, 2006 7:12 am

Israëlisch voetbal in nederland / ’Alleen de Uefa denkt dat het bij ons onveilig is’
door Rob Pietersen - trouw
Urenlang is er om de hete brij heengedraaid. Zijn er met venijnige ondertoon en woeste blik eufemistische woorden gesproken. Dan komt het hoge woord eruit: ,,Weet je wat de mensen in Israël er echt van vinden? ...Het zijn bij de Uefa antisemieten.’’
Het is woensdagavond. Mannen met keppeltje op het hoofd en bijbel in de hand zoeken een plekje. Maar dit is geen synagoge, dit is het Goffertstadion in Nijmegen, waar de verbannen voetbalploeg van Israël voor een ’thuiswedstrijd’ tegen Andorra aantreedt. Bidden ze voor vrede? Of vooral voor een goed resultaat?

Het goede resultaat komt er. Israël wint met 4-1 en gaat met zes punten uit twee duels in EK-kwalificatiegroep E samen met Engeland aan de leiding. Spits Roberto Colautti, die bij zijn debuut als international tegen Estland het enige doelpunt maakte, heeft op Nederlandse bodem niet gescoord. Maar er komt een herkansing. Al veel te snel. Donderdag speelt de aanvaller met zijn club Maccabi Haifa voor de Uefa Cup tegen het Bulgaarse Litex Lovech. Opnieuw in Nijmegen.

Nijmegen-Haifa-Nijmegen in acht dagen. Want dit weekeinde voetbalt Colautti voor de eigen competitie nog wel in eigen land. ,,Alleen bij de Uefa denken ze dat het in Israël nog onveilig is. Maar het is overal rustig: In het noorden, in het midden en in het zuiden. Wij horen hier niet te zijn’’, klaagt bondscoach Dror Kashtan. ,,Kofi Annan durft weer te komen, de competitie is er weer gewoon aan de gang. Iedereen weet dat het weer vredig is. Behalve de Uefa. Dat wij geen internationale wedstrijden in eigen land mogen spelen, is een belediging voor ons land, voor ons toch al zo geplaagde volk’’, zegt bondsvoorzitter Iche Menahem.

,,Toen de Uefa besloot wedstrijden in Israël te verbieden, vanwege de oorlog met de Hezbollah, kon ik dat begrijpen. Het is niet normaal te voetballen als er ergens verderop op elkaar wordt geschoten. Maar nu is de situatie al weer een paar weken normaal. Ik vind het raar dat de beslissing niet is teruggedraaid’’, moppert Yossi Benayoun, aanvoerder van de ploeg.

Pas sinds 1994 is de IFA, de Israëlische voetbalbond, lid van de Uefa, de Europese voetbalunie. Volwaardig, zo heet het, maar de IFA voelt zich nog altijd het buitenbeentje uit de uithoek. Of de vreemde eend in de ongastvrije bijt.

Israël is het enige land dat op vijf continenten kwalificatiewedstrijden speelde. Er is kortom gezeuld met het beloofde land, dat ook op voetbalgebied heeft moeten vechten voor een beetje toekomst.

In 1970 debuteerde het Israëlische voetbal in Mexico op een WK. Vervolgens viel het land ver terug. Afgelopen zomer in Duitsland was de ploeg er bijna bij. Israël bleef in de kwalificaties ongeslagen, maar eindigde op doelsaldo achter Zwitserland. ,,Samen met basketbal is dit de grootste sport in ons land. Het voetbal zit in de lift. Dertig procent van onze leden is arabisch. We voetballen door elkaar heen. Zonder problemen. Dat is de toekomst van Israël’’, zegt Menahem. ,,Daarom is het zo jammer dat we deze wedstrijd hier in Nijmegen moeten spelen.’’

De Uefa heeft niet zoveel ervaring met voetbal in oorlogsgebied, wereldvoetbalbond Fifa wel. Afrika zit vol met danger zones. Menahem: ,,We waren er juist zo trots op dat we sinds april 2004 onze interlands eindelijk weer in eigen land mochten afwerken. Ruim veertigduizend bloedfanatieke fans in het Ramat Gan-stadion van Tel Aviv. Daar komt niemand graag op bezoek. Zo hoort het te zijn.’’ In het akelig lege Goffert-stadion galmt zijn stem na. Zo hoort het dus niet.

Naast het sportieve aspect weegt de financiële sof. ,,Een thuiswedstrijd levert al snel zo’n twee miljoen euro op. Nu hebben we alleen maar kosten. We betalen de huur van het stadion, de veiligheidsmensen en de reis. Ik hoop dat de Uefa voor november, als we tegen Kroatië spelen, de beslissing terugdraait.’’

Toen Israël eerder verboden gebied was, week de IFA vaak uit naar Cyprus. ,,Maar daar zitten te veel Libanese vluchtelingen’’, zegt sportverslaggever Arbel Eshet van het Israëlische tv-station Sport 5. ,,Holland is goed voor ons’’, heeft bondsvoorzitter Menahem eerder gezegd. Eshet: ,,Bull-shit. Nederland is allang niet meer aardiger voor ons dan de rest van de wereld. Het gaat puur om het geld. Hier is de IFA niet zoveel geld aan de veiligheid kwijt.’’

Harry Been: We bouwen hiermee veel krediet op
Een exotische interland in het Goffert-stadion zal Nijmegen straks echt geen extra toeristen opleveren, weet ook Harry Been, algemeen directeur van de KNVB. ,,Maar het draagt wel bij aan de goede naam van ons land. Wij hebben goede stadions, goede clubs en we kunnen goed organiseren.’’

Het Israëlische bezoek is goed voor het lobbywerk dat de KNVB geen windeieren lijkt te leggen. Harry Been sleepte namens de bond het WK voor jeugd van vorig jaar, de Uefa Cup-finale van afgelopen mei (in Eindhoven) en het EK tot 21 jaar van 2007 in de wacht. ,,Vera Pauw, de bondscoach van de vrouwen is boos op me. Die heeft het over die kloot van een Been? Maar als we bij het WK voor vrouwen ook nog gastheer hadden mogen zijn, dan had ik de rest van mijn leven met het schaamrood op de kaken rondgelopen. Die lobby is mislukt, maar we krijgen al zoveel?’’, aldus de ras-organisator, een van drijvende krachten achter Euro 2000, het Europees Kampioenschap dat in België en Nederland werd gehouden.

,,Als je kijkt hoeveel ploegen hier in de zomer en winterstop komen? Iedereen is lovend over onze velden en de andere faciliteiten. We bouwen internationaal ongelooflijk veel krediet op. Maar we moeten scherp blijven toezien. Zo’n wedstrijd van een Israëlische ploeg blijft een risico. Als er iets mis gaat? Krediet raak je nog veel sneller kwijt dan dat je het opbouwt’’, aldus de lobbyist die Nederland en België graag als decor ziet voor het Wereldkampioenschap van 2018.
NEC houdt verkoop van kaarten voortaan in eigen hand
De ene z’n oorlog is de ander z’n brood. De Israëlische sportverslaggever Arbel Eshet woont sinds twee jaar in Nederland en is blij met de wedstrijden van zijn landgenoten in Nijmegen. Het is extra werk. ,,Ze zijn bij de Uefa gek? Maar van mij mogen ze.’’

Ook NEC spint garen bij de beslissing van de Uefa. ,,Ik kan natuurlijk een idealistisch verhaal ophouden, maar voor NEC zijn het gewoon puur extra inkomsten. Als we een paar keer per jaar ons stadion kunnen verhuren, zonder al te veel organisatorische rompslomp, dan is dat mooi. Maar we moeten ook niet overdrijven: we kunnen er straks echt geen wereldspits van halen’’, zegt algemeen directeur Jacco Swart.

NEC was woensdag echter ,,voorzichtig gezegd: onaangenaam verrast’’ door de komst van driehonderd Israëlische voetbalfans naar de Goffert. ,,Er lag in het contract vast dat er alleen officials en wat genodigden zouden komen’’, aldus Swart. Op internet was echter aangekondigd dat er kaarten te kopen waren bij sandwichshop Sal Meijer in Amsterdam en daarnaast werden er op het stadionplein nog kaartjes verkocht. ,,De tekst op die kaartjes was Hebreeuws. Althans, ik kon het niet lezen. We hebben besloten de mensen maar binnen te laten, maar we hebben ons lesje wel geleerd. Voor de wedstrijd van donderdag, van Maccabi Haifa, gaan we de kaartjes zelf verkopen.’’

NEC had wat uit te leggen aan de burgemeester. ,Er zouden vier agenten rondlopen. Toen er toch fans kwamen opdraven, werden dat er zeven. Procentueel gezien is dat een flink verschil, maar verder?. Gelukkig heeft dit geen nare gevolgen. De burgemeester begrijpt dat wij hier niet zoveel aan konden doen.’’
optimist
Veteran
Veteran

Postby optimist » Sat Sep 09, 2006 7:12 am

Israëlisch voetbal in nederland / ’Alleen de Uefa denkt dat het bij ons onveilig is’
door Rob Pietersen - trouw
Urenlang is er om de hete brij heengedraaid. Zijn er met venijnige ondertoon en woeste blik eufemistische woorden gesproken. Dan komt het hoge woord eruit: ,,Weet je wat de mensen in Israël er echt van vinden? ...Het zijn bij de Uefa antisemieten.’’
Het is woensdagavond. Mannen met keppeltje op het hoofd en bijbel in de hand zoeken een plekje. Maar dit is geen synagoge, dit is het Goffertstadion in Nijmegen, waar de verbannen voetbalploeg van Israël voor een ’thuiswedstrijd’ tegen Andorra aantreedt. Bidden ze voor vrede? Of vooral voor een goed resultaat?

Het goede resultaat komt er. Israël wint met 4-1 en gaat met zes punten uit twee duels in EK-kwalificatiegroep E samen met Engeland aan de leiding. Spits Roberto Colautti, die bij zijn debuut als international tegen Estland het enige doelpunt maakte, heeft op Nederlandse bodem niet gescoord. Maar er komt een herkansing. Al veel te snel. Donderdag speelt de aanvaller met zijn club Maccabi Haifa voor de Uefa Cup tegen het Bulgaarse Litex Lovech. Opnieuw in Nijmegen.

Nijmegen-Haifa-Nijmegen in acht dagen. Want dit weekeinde voetbalt Colautti voor de eigen competitie nog wel in eigen land. ,,Alleen bij de Uefa denken ze dat het in Israël nog onveilig is. Maar het is overal rustig: In het noorden, in het midden en in het zuiden. Wij horen hier niet te zijn’’, klaagt bondscoach Dror Kashtan. ,,Kofi Annan durft weer te komen, de competitie is er weer gewoon aan de gang. Iedereen weet dat het weer vredig is. Behalve de Uefa. Dat wij geen internationale wedstrijden in eigen land mogen spelen, is een belediging voor ons land, voor ons toch al zo geplaagde volk’’, zegt bondsvoorzitter Iche Menahem.

,,Toen de Uefa besloot wedstrijden in Israël te verbieden, vanwege de oorlog met de Hezbollah, kon ik dat begrijpen. Het is niet normaal te voetballen als er ergens verderop op elkaar wordt geschoten. Maar nu is de situatie al weer een paar weken normaal. Ik vind het raar dat de beslissing niet is teruggedraaid’’, moppert Yossi Benayoun, aanvoerder van de ploeg.

Pas sinds 1994 is de IFA, de Israëlische voetbalbond, lid van de Uefa, de Europese voetbalunie. Volwaardig, zo heet het, maar de IFA voelt zich nog altijd het buitenbeentje uit de uithoek. Of de vreemde eend in de ongastvrije bijt.

Israël is het enige land dat op vijf continenten kwalificatiewedstrijden speelde. Er is kortom gezeuld met het beloofde land, dat ook op voetbalgebied heeft moeten vechten voor een beetje toekomst.

In 1970 debuteerde het Israëlische voetbal in Mexico op een WK. Vervolgens viel het land ver terug. Afgelopen zomer in Duitsland was de ploeg er bijna bij. Israël bleef in de kwalificaties ongeslagen, maar eindigde op doelsaldo achter Zwitserland. ,,Samen met basketbal is dit de grootste sport in ons land. Het voetbal zit in de lift. Dertig procent van onze leden is arabisch. We voetballen door elkaar heen. Zonder problemen. Dat is de toekomst van Israël’’, zegt Menahem. ,,Daarom is het zo jammer dat we deze wedstrijd hier in Nijmegen moeten spelen.’’

De Uefa heeft niet zoveel ervaring met voetbal in oorlogsgebied, wereldvoetbalbond Fifa wel. Afrika zit vol met danger zones. Menahem: ,,We waren er juist zo trots op dat we sinds april 2004 onze interlands eindelijk weer in eigen land mochten afwerken. Ruim veertigduizend bloedfanatieke fans in het Ramat Gan-stadion van Tel Aviv. Daar komt niemand graag op bezoek. Zo hoort het te zijn.’’ In het akelig lege Goffert-stadion galmt zijn stem na. Zo hoort het dus niet.

Naast het sportieve aspect weegt de financiële sof. ,,Een thuiswedstrijd levert al snel zo’n twee miljoen euro op. Nu hebben we alleen maar kosten. We betalen de huur van het stadion, de veiligheidsmensen en de reis. Ik hoop dat de Uefa voor november, als we tegen Kroatië spelen, de beslissing terugdraait.’’

Toen Israël eerder verboden gebied was, week de IFA vaak uit naar Cyprus. ,,Maar daar zitten te veel Libanese vluchtelingen’’, zegt sportverslaggever Arbel Eshet van het Israëlische tv-station Sport 5. ,,Holland is goed voor ons’’, heeft bondsvoorzitter Menahem eerder gezegd. Eshet: ,,Bull-shit. Nederland is allang niet meer aardiger voor ons dan de rest van de wereld. Het gaat puur om het geld. Hier is de IFA niet zoveel geld aan de veiligheid kwijt.’’

Harry Been: We bouwen hiermee veel krediet op
Een exotische interland in het Goffert-stadion zal Nijmegen straks echt geen extra toeristen opleveren, weet ook Harry Been, algemeen directeur van de KNVB. ,,Maar het draagt wel bij aan de goede naam van ons land. Wij hebben goede stadions, goede clubs en we kunnen goed organiseren.’’

Het Israëlische bezoek is goed voor het lobbywerk dat de KNVB geen windeieren lijkt te leggen. Harry Been sleepte namens de bond het WK voor jeugd van vorig jaar, de Uefa Cup-finale van afgelopen mei (in Eindhoven) en het EK tot 21 jaar van 2007 in de wacht. ,,Vera Pauw, de bondscoach van de vrouwen is boos op me. Die heeft het over die kloot van een Been? Maar als we bij het WK voor vrouwen ook nog gastheer hadden mogen zijn, dan had ik de rest van mijn leven met het schaamrood op de kaken rondgelopen. Die lobby is mislukt, maar we krijgen al zoveel?’’, aldus de ras-organisator, een van drijvende krachten achter Euro 2000, het Europees Kampioenschap dat in België en Nederland werd gehouden.

,,Als je kijkt hoeveel ploegen hier in de zomer en winterstop komen? Iedereen is lovend over onze velden en de andere faciliteiten. We bouwen internationaal ongelooflijk veel krediet op. Maar we moeten scherp blijven toezien. Zo’n wedstrijd van een Israëlische ploeg blijft een risico. Als er iets mis gaat? Krediet raak je nog veel sneller kwijt dan dat je het opbouwt’’, aldus de lobbyist die Nederland en België graag als decor ziet voor het Wereldkampioenschap van 2018.
NEC houdt verkoop van kaarten voortaan in eigen hand
De ene z’n oorlog is de ander z’n brood. De Israëlische sportverslaggever Arbel Eshet woont sinds twee jaar in Nederland en is blij met de wedstrijden van zijn landgenoten in Nijmegen. Het is extra werk. ,,Ze zijn bij de Uefa gek? Maar van mij mogen ze.’’

Ook NEC spint garen bij de beslissing van de Uefa. ,,Ik kan natuurlijk een idealistisch verhaal ophouden, maar voor NEC zijn het gewoon puur extra inkomsten. Als we een paar keer per jaar ons stadion kunnen verhuren, zonder al te veel organisatorische rompslomp, dan is dat mooi. Maar we moeten ook niet overdrijven: we kunnen er straks echt geen wereldspits van halen’’, zegt algemeen directeur Jacco Swart.

NEC was woensdag echter ,,voorzichtig gezegd: onaangenaam verrast’’ door de komst van driehonderd Israëlische voetbalfans naar de Goffert. ,,Er lag in het contract vast dat er alleen officials en wat genodigden zouden komen’’, aldus Swart. Op internet was echter aangekondigd dat er kaarten te kopen waren bij sandwichshop Sal Meijer in Amsterdam en daarnaast werden er op het stadionplein nog kaartjes verkocht. ,,De tekst op die kaartjes was Hebreeuws. Althans, ik kon het niet lezen. We hebben besloten de mensen maar binnen te laten, maar we hebben ons lesje wel geleerd. Voor de wedstrijd van donderdag, van Maccabi Haifa, gaan we de kaartjes zelf verkopen.’’

NEC had wat uit te leggen aan de burgemeester. ,Er zouden vier agenten rondlopen. Toen er toch fans kwamen opdraven, werden dat er zeven. Procentueel gezien is dat een flink verschil, maar verder?. Gelukkig heeft dit geen nare gevolgen. De burgemeester begrijpt dat wij hier niet zoveel aan konden doen.’’
optimist
Veteran
Veteran

Postby gerrit_be » Thu Mar 29, 2007 10:29 pm

Verdorie, ik was een dikke maand offline en er wordt amper over voetbal gepraat. :twisted:

Hoe staat Israel er nu voor in de voorrondes?

Concreet is het gelijkspel tegen Engeland vrees ik ietwat onvoldoende. Ik zag de wedstrijd (als enige Israel-sympathisant in een kroeg vol Engelse fans, het was dus een geladen sfeertje) en gezien het spelverloop kan je stellen dat Israel goed wegkomt met een 0-0. Maar na de nederlaag tegen Kroatie en met nog moeilijke uitwedstrijden op het menu, had men thuis gewoon het maximum moeten halen. Engeland of geen Engeland, die match moest gewoon gewonnen worden.

Nu goed, na de mooie 4-0 tegen Estland staat Israel tweede op basis van doelsaldo. Neemt niet weg dat er op Wembley minstens een punt moet gehaald worden. Jammer trouwens dat Colautti niet speelde tegen Engeland, Israel miste duidelijk zijn doeltreffendheid en hij had een lastig karwei kunnen vormen voor de defensie.

Over mijn geboorteland praat ik al lang niet meer als het op voetbal aankomt. Belgie is gereduceerd tot een ploeg in de categorie van Estland, Albanie en Wit-Rusland. Ik heb geleerd om in aanwezigheid van Nederlanders niet meer over de Belgische ploeg te praten, kwestie van de schaamte ietwat te beperken. Al was Nederland's 0-0 tegen Roemenie ook weer niet geweldig natuurlijk :P
gerrit_be
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Thu Mar 29, 2007 10:38 pm

He Gerrit, Now we're talking!!!!!
Tsja die Rode Duivels zijn al lang niet Duivels meer en het enige lichtpuntje speelt nog in jullie beloften elftal, Tomske de Mul. Wat een heerlijke speler. Hij is een constant gevaar aan de rechterkant, is te snel in het midden voor zelfs een verdediger als Puyol en een traptechniek van heb-ik-jou-daar. Ik ben bang dat je nog een paar maandjes moet wachten tot ie ook in het grote elftal zal laten zien wat hij kan. EN, hij heeft een Nederlandse vriendin. EN wat voor een! :)
Gerrit, ik ben bereid om over te gaan tot een zeldzame actie. Enkel en alleen omdat ik medelijden met je heb hoe je hier eezaam en alleen met fans praat van een team met bv. Sneijder, de Hunt, Seedorf, van Persie en van der Sar. Indien je bereid bent de verantwoordelijkheid op je te nemen voor NEDERLANDSE uitzendingen in ISRAEL met NEDERLANDS commentaar dan zullen we je volledig opnemen in onze gemeenschap en zul je niet meer als reservewiel hoeven dienen. Je mag je dan met trots een oranje-fan noemen.

Vr. Grt. uit vak 127!
Chizki
Veteran
Veteran

Postby gerrit_be » Fri Mar 30, 2007 12:15 am

Leuk aanbod :)

Maar euhm, supporteren jullie allen voor Oranje of voor Israel? Hoort integratie niet te omhelzen dat je de lokale voetbaltrots steunt?

Overigens, die vriendin van De Mul ken ik niet maar ik wil ze wel leren kennen :) Geen foto?

Belgie is afgegleden naar de kelder van het Europese voetbal... Laat ons nu tegen Nederland, Duitsland of Frankrijk spelen en het wordt een afstraffing die lang nazindert. Portugal was al een enorme vernedering en dan was er nog het geluk dat Portugal medelijden kreeg en na de 4-0 wat gas terugnam. Het zijn harde tijden voor een Belgische voetbalfan :oops: Ons enige rastalent van de A-ploeg, Vincent Kompany, is ook nog eens geblesseerd trouwens. Maar goed, we hebben nog de heerlijk spannende wedstrijd tussen Belgie en Armenie voor de boeg in Brussel, een tegenstander van ons eigen niveau :oops:

Overigens, naar verluid staat Huntelaar in de belangstelling van Celtic Glasgow. Enkele van mijn collega's hier in Belfast zijn Celtic-fans en hopen vurig op een contract voor Huntelaar en op diens komst. Ook Lyon zou belangstelling hebben maar naar verluid zou hij daar niet echt interesse in gehad hebben.

Celtic is een fraaie club, maar is het een verbetering tegenover Ajax en de Nederlandse competitie? Ik denk dat KJH beter aankan dan de Schotse liga, misschien wacht ie beter tot een Engelse club zich aanmeldt.
gerrit_be
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Fri Mar 30, 2007 10:58 am

De vriendin van Tomske heet Ten Cate van d'r achternaam. Laat dat nou toevallig ook de achternaam zijn van zijn coach. He, het is og toevalliger dat hij gaat met de dochter van de coach! EEN ECHTE BELG!

KJH gaat voorlopig nog niet weg maar wanneer ook zal het een verlies zijn. Over een paar jaar is hij de Van Nistelrooy van de afgelopen jaren. Zo stijf als een penis maar een gevoel voor de goal waar we allemaal jaloers op zijn.

Wat betreft integratie. In Israel kennen ze geen naturalisatie cursussen. Tsja, ulpan, maar dat is ook een geupgrade talencursus. Ik denk dat ik kan zeggen dat als Israel en Nederland in dezelfde poule tercht zouden komen op het EK (ISRAEL GAAT NAMELIJK WEL DOOR) dan zullen wij allen NL aanmoedigen. Behalve Matt want die is altijd voor de tegenstander en tegendraads. Maar ik vind je wel lief hoor Matt. En oh ja, ik heb een Ajax shirtje voor je gekocht dat je iets hebt om aan te trekken als ze weer een keer een Israelische club loten. Anders wordt je er weer uitgekickt. En jouw cluppie komt voorlopig niet over de grens ;-)
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Sat Mar 31, 2007 5:41 pm

Chizki wrote:En jouw cluppie komt voorlopig niet over de grens

wij spelen volgend seizoen gewoon in Europa hoor, de vraag is alleen of dat IN CL of UEFA-cup verband zal zijn, ben bang het laatste, maar in ons slechtste seizoen uit de historie mogen we niet eens klagen in dat geval
Last edited by Matthew on Sun Apr 01, 2007 1:42 pm, edited 1 time in total.
Matthew
Team Member

Postby Chizki » Sat Mar 31, 2007 9:36 pm

1. Neusbeentje?
2. Slechste seizoen ooit? Maak je borst maar nat voor volgend jaar
3. CL? Je eindigt niet bij de eerste vijf dus ik weet niet hoe je dat wil lukken
4. zeg die datum in '97 nou niet zo hard want dan ga ik heel hard MOORDENAARS gillen
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Sun Apr 01, 2007 1:00 am

ook als je de play-offs wint is Cl niet zeker.......je zou wel eens tegen Kopenhagen kunnen loten...
Matthew
Team Member

Postby Chizki » Sun Apr 01, 2007 1:52 am

Ja of je in de eerste rondes van een toernooi door je fans laten uitschakelen en zeker zijn dat je voorlopig geen paspoorten meer nodig hebt voor je spelers. Het verste dat je komen mag is Almelo. Dat ligt bij Duitsland volgens mij maar IN NEDERLAND!
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Sun Apr 01, 2007 2:12 am

We mogen gewoom Europa in hoor, heb je de laatste uitspraak van de UEFA niet gelezen? Afgezien daarvan kun je die lui geen Feyenoord supporters noemen, UEFA wilde gewoon een voorbeeld stellen. Vorige maand gebeurde hetzelfde met Man-United fans in Frankrijk en daar heeft de UEFA niks mee gedaan.
Matthew
Team Member

Postby Kachol Lavan » Sun Apr 01, 2007 11:01 pm

Chizki wrote:De vriendin van Tomske heet Ten Cate van d'r achternaam. Laat dat nou toevallig ook de achternaam zijn van zijn coach. He, het is og toevalliger dat hij gaat met de dochter van de coach! EEN ECHTE BELG!

KJH gaat voorlopig nog niet weg maar wanneer ook zal het een verlies zijn. Over een paar jaar is hij de Van Nistelrooy van de afgelopen jaren. Zo stijf als een penis maar een gevoel voor de goal waar we allemaal jaloers op zijn.

Wat betreft integratie. In Israel kennen ze geen naturalisatie cursussen. Tsja, ulpan, maar dat is ook een geupgrade talencursus. Ik denk dat ik kan zeggen dat als Israel en Nederland in dezelfde poule tercht zouden komen op het EK (ISRAEL GAAT NAMELIJK WEL DOOR) dan zullen wij allen NL aanmoedigen. Behalve Matt want die is altijd voor de tegenstander en tegendraads. Maar ik vind je wel lief hoor Matt. En oh ja, ik heb een Ajax shirtje voor je gekocht dat je iets hebt om aan te trekken als ze weer een keer een Israelische club loten. Anders wordt je er weer uitgekickt. En jouw cluppie komt voorlopig niet over de grens ;-)

Ik dus niet. In een rechtstreeks duel tussen Nederland en Israel ben ik voor Israel. Laat die overbetaalde, overgewaardeerde en verwaande kwasten maar eens verliezen van Israel. Zie ik wel zitten. Ze moeten wel uiteraard doorgaan naar de volgende ronde.

Als ik me goed herinner zitten Nederland en Israel in dezelfde poule in het europees kampioenschap voor jonge elftallen in Juni.
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby gerrit_be » Thu Apr 05, 2007 2:38 am

Chizki, voor een keer dat ik eens met een fraaie Belgische voetbalprestatie kan uitpakken moet ik de kans grijpen.

Heb je de Champions League wedstrijden bekeken, meerbepaald AC Milan-Bayern Munchen?
Bayern werkte twee keer een achterstand weg, ondermeer met een gelijkmaker in de allerlaatste seconden van de wedstrijd. En wie scoorde er 2x? Juist, Daniel Van Buyten. En waar komt die man vandaan? Juist, Belgie! :twisted: Nota bene is Van Buyten een verdediger, hetgeen hem echter niet belet om regelmatig zijn goaltje mee te pikken. Hij is een vaste waarde bij de beste club van Duitsland, zowaar een Belg die op Europees topniveau speelt! (ik weet het, hij is de enige, maar we hebben toch eentje die echt de top haalt in Europa)
gerrit_be
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Thu Apr 05, 2007 10:13 pm

Proficiat Gerrit!
Chizki
Veteran
Veteran

Previous

Return to Sport en Fitness