Israël en de kwalificatie voor de UEFA cup 2008

Vragen over sport in Israel, voetbal, tennis, squash, hockey, golf, rugby etc.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Israël en de kwalificatie voor de UEFA cup 2008

Postby Route 4 » Sun Sep 03, 2006 8:48 pm

Israël heeft gisteren in Israël met het nodige kunst en vliegwerk een 1-0 overwinning behaald op Estland. Al in de 8e minuut scoorde Roberto Colautti. hij is van Argentijnse afkomst en wist nog net op tijd (afgelopen dinsdag) de papieren rond te krijgen om voor Israël uit te mogen komen.
Aanstaande woensdag speelt Israël "thuis"in......Nijmegen!
Vanwege de veiligheidssituatie moet Israël naar stadions in het buitenland uitwijken voor haar thuiswedstrijden. Aanstaande woensdag dus in Nederland. Zij nemen het dan op tegen Andorra. Een tweede mogelijkheid om weer drie punten mee naar huis te nemen.
Israël staat momenteel 2e in poule E met evenveel punten maar minder doelsaldo als Engeland.
Route 4
Veteran
Veteran

Postby zahav » Sun Sep 03, 2006 9:43 pm

welgrappig dat Israel snel een "goy" een Israelisch paspoort meost geven om van de (smie-profs) Estland te kunnen winnen, heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Israel het weer niet gaat redden helaas
zahav
Veteran
Veteran

Postby martin » Sun Sep 03, 2006 9:48 pm

zahav wrote:welgrappig dat Israel snel een "goy" een Israelisch paspoort meost geven om van de (smie-profs) Estland te kunnen winnen, heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Israel het weer niet gaat redden helaas

ik verbaas me elke keer weer dat ze in het kwalificatie toernooi mee mogen doen. de locale 3e divisie zaterdagvoetbal-club in het dorp waar ik opgegroeid ben speelt beter voetbal dan het IL nationale team. Ik vind ze wel beter dan Feyenoord, maar dat is een persoonlijke mening :-)

Martin
martin
Veteran
Veteran

Re: Israël en de kwalificatie voor de UEFA cup 2008

Postby pattipeilohy » Mon Sep 04, 2006 3:46 am

Route 4 wrote:Israël heeft gisteren in Israël met het nodige kunst en vliegwerk een 1-0 overwinning behaald op Estland. Al in de 8e minuut scoorde Roberto Colautti. hij is van Argentijnse afkomst en wist nog net op tijd (afgelopen dinsdag) de papieren rond te krijgen om voor Israël uit te mogen komen.
Aanstaande woensdag speelt Israël "thuis"in......Nijmegen!
Vanwege de veiligheidssituatie moet Israël naar stadions in het buitenland uitwijken voor haar thuiswedstrijden. Aanstaande woensdag dus in Nederland. Zij nemen het dan op tegen Andorra. Een tweede mogelijkheid om weer drie punten mee naar huis te nemen.
Israël staat momenteel 2e in poule E met evenveel punten maar minder doelsaldo als Engeland.

Heel goed,nu hopen dat ze deze keer de eindronden halen van de europese kampioenschappen.
pattipeilohy
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Mon Sep 04, 2006 7:00 am

martin wrote: Ik vind ze wel beter dan Feyenoord, maar dat is een persoonlijke mening :-) Martin

Zonder Kuijt en Kalou heb je daar helaas wel gelijk in ben ik bang
Matthew
Team Member

Postby AFDV » Mon Sep 04, 2006 8:28 am

Matthew wrote:
martin wrote: Ik vind ze wel beter dan Feyenoord, maar dat is een persoonlijke mening :-) Martin

Zonder Kuijt en Kalou heb je daar helaas wel gelijk in ben ik bang

Hee Matthew, Feyenoord heeft nu toch Charisteas? (Of heb ik nu iets doms gezegd?)
l'hypocrisie c'est l'hommage du vice à la vertu
Anne is een man; blog
Schrijfexperiment
AFDV
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Mon Sep 04, 2006 8:36 am

klopt ja, van bankzitter bij a**x moet hij nu Duijt gaan doen vergeten...
Matthew
Team Member

Postby pattipeilohy » Mon Sep 04, 2006 10:34 am

Matthew wrote:klopt ja, van bankzitter bij a**x moet hij nu Duijt gaan doen vergeten...

Charisteas past heel goed bij feyenoord,die gaat het daar maken.
pattipeilohy
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Mon Sep 04, 2006 4:05 pm

Als echte Ajacied kan ik jullie 1 ding zeggen. Er is in de A J A X historie maar 1 speler die het slechter heeft gedaan dan Harrie (onze nick name voor Charisteas). Dus Matthew, jullie hadden het slechter kunnen treffen. MAAR...of Kuijt en Kalou er nou wel of niet waren geweest... ga eerst naar je beleid en technische staf kijken. Wij in Amsterdam weten hoe het is als je een Koeman de leiding geeft! Misschien dat jullie volgend jaar wel na 2 rondes sub-topper genoemd kunnen worden :)
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Guest » Mon Sep 04, 2006 7:11 pm

Feyenoord, wat is dat voor iets?
Kun je dat eten?

Jim Hasenaar
Guest

Postby Route 4 » Mon Sep 04, 2006 7:13 pm

hasenaar wrote:Feyenoord, wat is dat voor iets?
Kun je dat eten?

Jim Hasenaar

Nog wel bijna uitgestorven.

Hoeveel kans geven we Israël aanstaande woensdag tegen Andorra? :roll:
Route 4
Veteran
Veteran

Postby pattipeilohy » Mon Sep 04, 2006 7:39 pm

Route 4 wrote:
Kun je dat eten?

Jim Hasenaar

Tweehonderd procent.
pattipeilohy
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Mon Sep 04, 2006 7:40 pm

Eigenlijk is het Argentinie - Andorra, dus ik zet in op 2-0 voor de"thuisploeg"
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Mon Sep 04, 2006 7:43 pm

Chizki wrote:Eigenlijk is het Argentinie - Andorra, dus ik zet in op 2-0 voor de"thuisploeg"

Een beetje flauw. Wie is een dan wel echt Israëlier. Colautti kreeg tranen in zijn ogen bij het volklied, hij is een echte israëlier.
Zoals de Surinaamse jongens in Oranje nu Nederlanders zijn.
Voor 2-0 doe ik echter met je mee :D
Route 4
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Mon Sep 04, 2006 7:46 pm

Om dan nog maar een keer terug te komen op de hartsliefde van Matt....
Israel doet het na 1 speelronde 3 x beter (in punten) dan die R...dammers!
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Sep 04, 2006 8:00 pm

pattipeilohy wrote:
Route 4 wrote:
Kun je dat eten?

Jim Hasenaar

Tweehonderd procent.

Tuu...Tuu...ik heb ooit het Groote Holland daar onderuit zien gaan....het Holland nog met alle grote sterren tegen deze " amateurs "....de warme bakker die in het doel stond speelde toen de wedstrijd van zijn leven...exit Holland...dus...wees dus altijd voorzichtig met zulke voorspellingen...." Never underestimate your enemy.." :wink:

~ Hans ~
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Postby Route 4 » Mon Sep 04, 2006 8:02 pm

Hans & Malie wrote:
pattipeilohy wrote:
Route 4 wrote:
Kun je dat eten?

Jim Hasenaar

Tweehonderd procent.

Tuu...Tuu...ik heb ooit het Groote Holland daar onderuit zien gaan....het Holland nog met alle grote sterren tegen deze " amateurs "....de warme bakker die in het doel stond speelde toen de wedstrijd van zijn leven...exit Holland...dus...wees dus altijd voorzichtig met zulke voorspellingen...." Never underestimate your enemy.." :wink:

~ Hans ~

Wijze les Hans die ook afgelopen zaterdag voor Oranje maar weer eens opging. Met 1-0 winnen van Luxemburg... Dan vind ik de zege van Israël toch indrukwekkender
Route 4
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Mon Sep 04, 2006 8:08 pm

Route 4 wrote:
Hans & Malie wrote:
pattipeilohy wrote:
Route 4 wrote:
Kun je dat eten?

Jim Hasenaar

Tweehonderd procent.

~ Hans ~

Wijze les Hans die ook afgelopen zaterdag voor Oranje maar weer eens opging. Met 1-0 winnen van Luxemburg... Dan vind ik de zege van Israël toch indrukwekkender

Zo is dat....de tijd dat alle tegenstanders met knikkende knieen het veld op kwamen tegen Holland is reeds erg lang voorbij...nu heeft de ego het overgenomen van de wil te winnen en de beste te zijn....

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Postby Matthew » Mon Sep 04, 2006 8:19 pm

Chizki wrote:Als echte Ajacied kan ik jullie 1 ding zeggen. Er is in de A J A X historie maar 1 speler die het slechter heeft gedaan dan Harrie (onze nick name voor Charisteas). Dus Matthew, jullie hadden het slechter kunnen treffen. MAAR...of Kuijt en Kalou er nou wel of niet waren geweest... ga eerst naar je beleid en technische staf kijken. Wij in Amsterdam weten hoe het is als je een Koeman de leiding geeft! Misschien dat jullie volgend jaar wel na 2 rondes sub-topper genoemd kunnen worden :)

He Chizki, zal ik je nog even aan FC Kopenhagen herinneren.... :)
Matthew
Team Member

Postby Route 4 » Mon Sep 04, 2006 8:22 pm

Matthew wrote:
Chizki wrote:Als echte Ajacied kan ik jullie 1 ding zeggen. Er is in de A J A X historie maar 1 speler die het slechter heeft gedaan dan Harrie (onze nick name voor Charisteas). Dus Matthew, jullie hadden het slechter kunnen treffen. MAAR...of Kuijt en Kalou er nou wel of niet waren geweest... ga eerst naar je beleid en technische staf kijken. Wij in Amsterdam weten hoe het is als je een Koeman de leiding geeft! Misschien dat jullie volgend jaar wel na 2 rondes sub-topper genoemd kunnen worden :)

He Chizki, zal ik je nog even aan FC Kopenhagen herinneren.... :)

Waarom zout in de wonden strooien? Ajax gaat nu voor de UEFA cup. Minder dan gehoopt maar wel met een goed team en solide financiële basis en manangementstructuur.
Succes met de nacompetitie :wink:
Route 4
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Mon Sep 04, 2006 9:01 pm

Matt...Gabber (Amsterdams voor makker), Hoe is het dan? Is de depressie toegeslagen na een bijna negatief doelsaldo? HAHAHA
Lees het nieuws even op 14 September. Dan doet de FIFA uitspraak inzake onze Portugeze vrienden. Gaan we toch de strijd aan met Chelsea en Barca. GERECHTIGHEID! Maar Kopenhagen DEED inderdaad pijn. Ik ben echter bang niet meer pijn dan jullie play-offs van eind vorig seizoen :)
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Adriaan » Mon Sep 04, 2006 9:14 pm

Hans & Malie wrote:Tuu...Tuu...ik heb ooit het Groote Holland daar onderuit zien gaan....het Holland nog met alle grote sterren tegen deze " amateurs "....de warme bakker die in het doel stond speelde toen de wedstrijd van zijn leven...exit Holland...dus...wees dus altijd voorzichtig met zulke voorspellingen...." Never underestimate your enemy.." :wink:

Weet je dat zeker Hans? wanneer was dat? Ik kom niet verder dan 4 wedstrijden tegen Andorra (of bedoelde je een ander land met "daar"?), alle 4 gewonnen door Nederland.

2001 0-5
2001 4-0
2004 0-3
2005 4-0

(Edit)
Andorra doet ook pas mee (FIFA en UEFA) sinds 1996.
Adriaan
Veteran
Veteran

Postby BenZion » Mon Sep 04, 2006 10:01 pm

psst.. chizki en matt...

vergeten jullie niet iets?

:lol: :lol: :lol:
BenZion
Veteran
Veteran

Postby Route 4 » Mon Sep 04, 2006 10:02 pm

BenZion wrote:psst.. chizki en matt...

Kluivert bij PSV bedoel je?
Route 4
Veteran
Veteran

Postby BenZion » Mon Sep 04, 2006 10:08 pm

Route 4 wrote:
BenZion wrote:psst.. chizki en matt...

Kluivert bij PSV bedoel je?

Nee, Image

bedoel ik ;-)
Last edited by BenZion on Mon Sep 04, 2006 11:15 pm, edited 1 time in total.
BenZion
Veteran
Veteran

Postby Chizki » Mon Sep 04, 2006 10:29 pm

Heerlijk dat gebakkelei over V.O.E.T.B.A.L.
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Mon Sep 04, 2006 10:36 pm

Chizki wrote:Matt...Gabber (Amsterdams voor makker), Hoe is het dan? Is de depressie toegeslagen na een bijna negatief doelsaldo? HAHAHA
Lees het nieuws even op 14 September. Dan doet de FIFA uitspraak inzake onze Portugeze vrienden. Gaan we toch de strijd aan met Chelsea en Barca. GERECHTIGHEID! Maar Kopenhagen DEED inderdaad pijn. Ik ben echter bang niet meer pijn dan jullie play-offs van eind vorig seizoen :)

Gabber is bij ons in Rotterdam iemand met een kale kop, aussie en air max, hoewel ze bijna zijn uitgestorven...

Anyway, play offs waren niet leuk, maar een prima tooltje van de knvb om a**x die met een straatlengte achterstand op az eindigde toch toch voor de CL mocht spelen.

Chizki, wat doen we als onze laatste aanwinst 22 oktober de winnende treffer maakt...biertje?

Vergeet trouwens niet dat we dit seizoen nog ongeslagen zijn in eigen huis...we blijven positief zeg maar ;) Na twee potjes valt er nog weinig te zeggen, maar een slecht begin zou wel eens goed uit kunnen pakken, het kan nu alleen maar beter. En wat ik van a**x heb gezien dit seizoen (020-tournament, FC Kopenhagen, NAC), geloof ik dat pisvee weer gewoon kampioen wordt.
Matthew
Team Member

Postby Matthew » Mon Sep 04, 2006 10:36 pm

Chizki wrote:Matt...Gabber (Amsterdams voor makker), Hoe is het dan? Is de depressie toegeslagen na een bijna negatief doelsaldo? HAHAHA

Gabber is bij ons in Rotterdam iemand met een kale kop, aussie en air max, hoewel ze bijna zijn uitgestorven...

Anyway, play offs waren niet leuk, maar een prima tooltje van de knvb om a**x die met een straatlengte achterstand op az eindigde toch toch voor de CL mocht spelen.

Chizki, wat doen we als onze laatste aanwinst 22 oktober de winnende treffer maakt...biertje?

Vergeet trouwens niet dat we dit seizoen nog ongeslagen zijn in eigen huis...we blijven positief zeg maar ;) Na twee potjes valt er nog weinig te zeggen, maar een slecht begin zou wel eens goed uit kunnen pakken, het kan nu alleen maar beter. En wat ik van a**x heb gezien dit seizoen (020-tournament, FC Kopenhagen, NAC), geloof ik dat pisvee weer gewoon kampioen wordt.
Matthew
Team Member

Postby Chizki » Mon Sep 04, 2006 11:21 pm

Ik reageer alleen op dat biertje. Die staat! De rest vind ik allemaal ongegronde, kinderachtige en tijd verspillende argumenten voor een verschrikkelijke club ;)
22 Oktober zie ik je! Als wij winnen moet je er wel voor Jeruzalem want je denkt toch niet dat...
Chizki
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Tue Sep 05, 2006 5:56 am

Adriaan wrote:
Hans & Malie wrote:Tuu...Tuu...ik heb ooit het Groote Holland daar onderuit zien gaan....het Holland nog met alle grote sterren tegen deze " amateurs "....de warme bakker die in het doel stond speelde toen de wedstrijd van zijn leven...exit Holland...dus...wees dus altijd voorzichtig met zulke voorspellingen...." Never underestimate your enemy.." :wink:

Weet je dat zeker Hans? wanneer was dat? Ik kom niet verder dan 4 wedstrijden tegen Andorra (of bedoelde je een ander land met "daar"?), alle 4 gewonnen door Nederland.

2001 0-5
2001 4-0
2004 0-3
2005 4-0

(Edit)
Andorra doet ook pas mee (FIFA en UEFA) sinds 1996.

Tis verder terug Adriaan.....ik was nog in Holland...dus voor 1998....en de algemene gedachte was: Geen zorg,we hebben Andorra nog.....dat gaat wel goed komen....en deze bakkers en postbodes hebben het machtige Holland toen even met hun neuzen weer even de juiste kant uit gezet....geen verlies,als ik me goed herinner,maar met de hakken over de sloot.. :wink: ...daar waar iedereen met zo'n 7-8 doelpunten naar huis was gegaan...

~ Hans ~
Hans & Malie
Team Member

Next

Return to Sport en Fitness