Terug naar NL

Vragen over verscheping naar Israel, hoe te verschepen, Verhuizers, vrachtbedrijven. Vragen over import van persoonlijke spullen naar Israel en gerelateerde aspecten i.v.m. douane en invoerrechten etc.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Terug naar NL

Postby dutchy » Thu Jan 07, 2010 2:19 pm

Wij gaan in de zomer voor een aantal jaren terug naar NL. Op internet bij gemeente gezocht wat we nu allemaal moeten regelen, maar we komen er niet uit. Is er iemand die ook terug is in Nl en nog ongeveer weet wat je allemaal moet regelen voor aankomst op schiphol?

Inschrijving gemeente
Inschrijving school
Ziektekostenverzekering?? andere verzekeringen?

Dank,
Dutchy
dutchy
Newby

Re: Terug naar NL

Postby Ilona » Thu Jan 14, 2010 2:05 am

Hoihoi,
Ook wij zijn afgelopen zomer teruggekeerd naar Nederland. Dat hadden we vrij goed voorbereid en ik heb dan ook excellijsten vol met wat er allemaal geregeld moest worden. Stuur mij een PM met je emailadres en ik kan je alle info geven die nodig is. Het is nogal een waslijst.
Succes!!
groetjes
Ilona
Ilona
Veteran
Veteran

Postby NOekie24 » Mon Jan 18, 2010 2:21 pm

Gewoon heel benieuwd, hoe jullie het vonden/ vinden- om weer terug te zijn in Nederland? ZIjn jullie partners ook Nederlands?
Ik voel mezelf echt nu tussen twee landen in zitten qua gevoel. Qua Leefwijze vind ik Israel zo vreselijk mooi en fijn, maar qua zelfontplooing zijn er denk ik meer mogelijkheden voor mij in Nederland. Benieuwd hoe jullie het ervaren om weer in Nederland te zijn?
NOekie24
Veteran
Veteran

Postby Ilona » Tue Jan 19, 2010 12:25 am

Hoi Noekie,

Mijn partner is Israelier maar spreekt vloeiend Nederlands en we hadden (voordat we naar Israel emigreerden) samen 9 jaar in Nederland gewoond. We hebben het heel erg naar onze zin in Nederland, maar we hadden het ook erg naar ons zin in Israel. Er waren persoonlijke redenen om terug te keren, absoluut niet vanwege politieke situaties ofzo (wat veel mensen in Nederland als eerste denken). Israel is inderdaad een heerlijk land en het zit in ons bloed zeg ik altijd maar. Het zal er ook nooit uitgaan en ik vind het nog altijd de beste beslissing ooit dat we naar Israel zijn gegaan. Time of our life!
Er zijn vele voordelen voor ons hier nu in Nederland. Teveel om op te noemen.De kids hebben het enorm naar hun zin en hebben al volop vrienden, wat heel belangrijk is.
Anyway, hier spreekt een tevreden mens. Elk land heeft zijn charme en ik zal altijd graag terugkomen naar Israel . Gedeeld wonen in beide landen is denk ik het ultieme doel voor ons :-)
Ilona
Veteran
Veteran

Return to Verhuizing, Verhuizers, Vracht, Import en Douane