Postbank/ ing pinpas

Plaats hier je overige ervaringen en vragen i.v.m. het Nederlanderschap in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Postbank/ ing pinpas

Postby NOekie24 » Wed May 20, 2009 1:15 pm

Wie heeft er net als ik een nieuwe ING- pin pas gekregen? De mijne werkte niet, nieuwe toegestuurd gekregen...Doet het ook niet. Mijn oude postbankpas wel maar die is nog maar 10 weken geldig.

Nu hoorde ik vandaag dat de magnetische strip naar de modernste methodes toepast zouden zijn met als gevolg dat ze zo hyper modern zijn dat het hier in de Israelische pinautomaten dus niet blijkt te werken. Ik moest het maar bij grotere banken proberen maar bij Bank Hapoaliem doet tie het niet...
Heeft iemand ook zo'n pas en heeft iemand al uitgevonden waar je er wel mee kan pinnen? Vraag me af hoe ze dat nou in de rest van Europa doen....Pinnen lijkt nu nergens te werken...1 gelukkie na verwacht zo'n 1,5 jaar zouden alle banken en dus ook pinautomaten in Europa (enz) even modern zijn als in Nederland....... :?:
NOekie24
Veteran
Veteran

Re: Postbank/ ing pinpas

Postby oh » Wed May 20, 2009 1:59 pm

Ook ik heb zo'n oranje pas gekregen, na even schrikken, bleek alleen bank discount het niet te doen. Alle andere wel! Hier in Centrum Tel-Aviv. Wat wel vervelend is, is dat de maximaal op te nemen bedrag verlaagd is, en dat verschilt per keer... beetje vreemd.
O.
oh
Newby

Postby Michael » Wed May 20, 2009 2:56 pm

NOekie24 wrote:1 gelukkie na verwacht zo'n 1,5 jaar zouden alle banken en dus ook pinautomaten in Europa (enz) even modern zijn als in Nederland....... :?:

Is dit ook het geval in Israel of alleen in Europa.

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe ING pas gekregen ( woon dan wel in Nederland) maar deze was nog niet voorzien van de nieuwste chip en daar zit nog geloof ik het ouderwetse magneetstrip op.
Michael
Active Member

Postby NOekie24 » Wed May 20, 2009 3:02 pm

Oh! Jaaaaa idd je hebt gelijk, vandaag ff bij een andere bank geprobeerd en die doet het wel. Pffff das een gelukkie. Alleen wel balen voor mij dat alleen de discount bank bij me in de buurt zit en die doet het idd niet. Ik hoorde trouwens vandaag van de klantenservice dat transacties 1.85 euro kosten! Das een hoop zeg! Ze zei dacht ik dat betaal pakketten het voordeligst werken als je veel pint...Iemand ervaring mee?
NOekie24
Veteran
Veteran

Postby nienke » Wed May 20, 2009 3:26 pm

Waarom niet gewoon met een Israelische rekening/pas pinnen? Ik dacht dat het altijd heel onvoordelig was om met een nederlandse pas in het buitenland geld op te nemen en dat je dus beter een Israelische rekening kon nemen.
nienke
Veteran
Veteran

Postby NOekie24 » Wed May 20, 2009 7:28 pm

Goeie vraag eigenlijk. Ik heb altijd mijn Nederlandse rekening gehouden omdat mijn familie daar soms geld naar overmaakt. Voor de vakantie meer. Met die Israelische pinpasen kan je daar alleen geld mee uit de muur halen? Dat pin systeem in Nederland vind ik zo fijn. Toch eens vragen we hebben een Israelische rekening maar zover ik weet geen pinpas. We doen alles met Visa eigenlijk. Dat doet iedereen hier zegt mijn wederhelft die beweerd nog nooit van pinpassen te hebben gehoord hier.... Ga ik eens uitzoeken.]

@ Michael , geen idee waar deze modernisatie precies geldt of wanneer, bij de klantenservice zeiden ze dat pinnen bij de grotere banken waarschijnlijk wel lukt...
NOekie24
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Thu May 21, 2009 5:30 am

NOekie24 wrote:Met die Israelische pinpasen kan je daar alleen geld mee uit de muur halen? Dat pin systeem in Nederland vind ik zo fijn. Toch eens vragen we hebben een Israelische rekening maar zover ik weet geen pinpas. We doen alles met Visa eigenlijk. Dat doet iedereen hier zegt mijn wederhelft die beweerd nog nooit van pinpassen te hebben gehoord hier.... Ga ik eens uitzoeken.

In Israel gebruikt men over het algemeen inderdaad een creditkaartje, maar met datzelfde kaartje kan je ook geld uit de muur houden. Vroeger had je daar een speciaal pasje ('kaspomat kaartje') voor nodig, maar al jaren niet meer.
Als je dus een Visa hebt kan je die rustig ook gebruiken om geld uit de muur te halen, bij alle apperaten (dus niet alleen van de bank die het kaartje heeft uitgegeven).

Pinnen zoals je dat in Nederland kent wordt inderdaad nauwelijks of helemaal niet gebruikt in Israel.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby NOekie24 » Thu May 21, 2009 7:00 am

E.T. wrote:
In Israel gebruikt men over het algemeen inderdaad een creditkaartje, maar met datzelfde kaartje kan je ook geld uit de muur houden. Vroeger had je daar een speciaal pasje ('kaspomat kaartje') voor nodig, maar al jaren niet meer.
Als je dus een Visa hebt kan je die rustig ook gebruiken om geld uit de muur te halen, bij alle apperaten (dus niet alleen van de bank die het kaartje heeft uitgegeven).

Pinnen zoals je dat in Nederland kent wordt inderdaad nauwelijks of helemaal niet gebruikt in Israel.

E.T. Thanks voor de uitleg! :D
NOekie24
Veteran
Veteran

Postby miriam2 » Thu May 21, 2009 10:11 am

Volgens mij is daar een uitzending in Radar over geweest. De gasten van Radar hadden ook een nieuwe ING pas gekregen en deze deed het op vakantie in landen zoals Brazilie en Thailand niet. Ik zou gewoon ff schriftelijk richting de Postbank reageren.
miriam2
Veteran
Veteran

Postby nienke » Thu May 21, 2009 12:14 pm

K had ook een tijdje een debit card zoals ze dat noemde. K kon er in winkels gewoon mee betalen (dan met handtekening, met codes doen ze hier volgens mij nooit, ook als je met je nederlandse pas betaalt die in NL op pincode werkt gaat het hier ook met handtekening volgens mij) en geld mee uit de muur halen. T werd dan gelijk van de rekening afgehaald en niet zoals met credit card aan t eind, voor als je niet van creditcards houdt.
nienke
Veteran
Veteran

Postby Hans & Malie » Thu May 21, 2009 5:59 pm

Ik pin gewoon met mijn Nederlandse [wereldpas] bankpas bij [bijna] alle banken door heel Israel.....
Helaas hebben nog niet alle banken een Meastro verdrag op hun kaspomaat staan....en die moet ik dan dus overslaan.
Maar de major banken werken gewoon mee...geen punt.
"....May you always walk in Beauty. ...."
Hans & Malie
Team Member

Return to Overig