Visum voor Turkije

Plaats hier je overige ervaringen en vragen i.v.m. het Nederlanderschap in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Visum voor Turkije

Postby Kachol Lavan » Wed Mar 14, 2007 9:05 am

Weet iemand hier of nederlanders een visum nodig hebben voor Turkije? Ik ga er in Mei voor mijn werk naartoe.
"Don't take your organs to heaven. Heaven knows, we need them here."
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Wed Mar 14, 2007 10:13 am

Reizigers met een Nederlands paspoort hebben een visum nodig, met een Israelisch paspoort niet. Een visum koop je bij aankomst voor je de douane doorgaat. Het visum loket zit naast de douane. Vorig jaar april kostte dat 10 euro. Als ik het me juist herinner, kun je alleen met euro's betalen (zeker niet met shekels).

Veel plezier!
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Wed Mar 14, 2007 10:17 am

Noortja wrote:Reizigers met een Nederlands paspoort hebben een visum nodig, met een Israelisch paspoort niet. Een visum koop je bij aankomst voor je de douane doorgaat. Het visum loket zit naast de douane. Vorig jaar april kostte dat 10 euro. Als ik het me juist herinner, kun je alleen met euro's betalen (zeker niet met shekels).

Veel plezier!

Woops, goed dat ik er aan gedacht heb om dit te vragen. Het staat zo lullig als je dit soort dingen niet weet en dus geen Euro's bij je hebt en zo.

Kan ik hier niet alvast een visum regelen? Moest je lang wachten? Op welk vliegveld was jij?
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Noortja » Wed Mar 14, 2007 10:22 am

Ik was in Istanbul. Ik heb geen idee of je dat hier kunt regelen, in NL kan dat wel. Ik kan me niet eens herinneren hoe lang het duurde, dus viel reuze mee. Ik zou het gewoon daar doen, scheelt je hier een een rit naar de ambassade! :)

Je kunt meer lezen op:
http://www.mfa.gov.tr/MFA/ConsularInformation/ForForeigners/VisaInformation/
De site van de Turkse Ambassade in NL is offline om de een of andere reden...
Noortja
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Wed Mar 14, 2007 10:26 am

Noortja wrote:Ik was in Istanbul. Ik heb geen idee of je dat hier kunt regelen, in NL kan dat wel. Ik kan me niet eens herinneren hoe lang het duurde, dus viel reuze mee. Ik zou het gewoon daar doen, scheelt je hier een een rit naar de ambassade! :)

Je kunt meer lezen op:
http://www.mfa.gov.tr/MFA/ConsularInformation/ForForeigners/VisaInformation/
De site van de Turkse Ambassade in NL is offline om de een of andere reden...

Bedankt!
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby Guest » Wed Mar 14, 2007 11:44 am

En wanneer je in Turkye geboren bent maar alleen een Nederlands paspoort bezit? Moet je dan ook betalen voor je visum?

Jim Hasenaar
Guest

visum turkije

Postby bertha » Wed Mar 14, 2007 3:08 pm

Mijn reisbureau zei 15 US dollar bij aankomst op het vliegveld of hier in Israel bij de Turkse ambassade NIS 126.
bertha
Active Member

Postby Noortja » Wed Mar 14, 2007 3:12 pm

Daar doen dus! Is 2x zo duur in Israel! Nogal een verschil als je 't mij vraagt... Rond de 10 euro klopt dus wel.
Noortja
Veteran
Veteran

Postby imklaber » Wed Mar 14, 2007 9:58 pm

Een paar jaar geleden zijn we op vakantie gegaan naar Turkije en ik dacht dat ik met mijn Nederlandse paspoort natuurlijk "vrije" doorgang heb zoals ik dat gedurende mijn reizen in het verleden steeds ondervonden had.
Ben zo midden 80er jaren zonder visum China ingekomen....
Maar deze keer bleek mijn vrouw met haar Israelische paspoort er beter af te zijn dan ik.
Ik werd er uitgepikt en moest die 10 euro betalen :evil: :evil: :x :x :x

Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
Zolang zij niet lid kunnen zijn van de EU zal elk EU onderdaan die Turkije binnen wil moeten dokken!!!
imklaber
Veteran
Veteran

Postby martin » Wed Mar 14, 2007 10:35 pm

imklaber wrote:Een paar jaar geleden zijn we op vakantie gegaan naar Turkije en ik dacht dat ik met mijn Nederlandse paspoort natuurlijk "vrije" doorgang heb zoals ik dat gedurende mijn reizen in het verleden steeds ondervonden had.
Maar deze keer bleek mijn vrouw met haar Israelische paspoort er beter af te zijn dan ik.

Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
Zolang zij niet lid kunnen zijn van de EU zal elk EU onderdaan die Turkije binnen wil moeten dokken!!!

nog steeds het geval, ik was eind oktober in Turkije en toen was ik de enige van onze groep (israelis) die een visum moest kopen. 10 euro geloof ik inderdaad.

martin
martin
Veteran
Veteran

Postby Matthew » Wed Mar 14, 2007 10:59 pm

imklaber wrote:Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:

In dat geval zou ik die 10 Euro met plezier betalen en hopelijk "mogen" we dat tientje tot in de lengte der dagen blijven betalen...
Matthew
Team Member

Postby imklaber » Thu Mar 15, 2007 8:15 am

Matthew wrote:
imklaber wrote:Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:

In dat geval zou ik die 10 Euro met plezier betalen en hopelijk "mogen" we dat tientje tot in de lengte der dagen blijven betalen...

Zo zag ik dat toen niet, maar je hebt volkomen gelijk :!: :!:
imklaber
Veteran
Veteran

Postby Kachol Lavan » Thu Mar 15, 2007 9:06 am

martin wrote:
imklaber wrote:Een paar jaar geleden zijn we op vakantie gegaan naar Turkije en ik dacht dat ik met mijn Nederlandse paspoort natuurlijk "vrije" doorgang heb zoals ik dat gedurende mijn reizen in het verleden steeds ondervonden had.

nog steeds het geval, ik was eind oktober in Turkije en toen was ik de enige van onze groep (israelis) die een visum moest kopen. 10 euro geloof ik inderdaad.

martin

Duurde het lang, of was het zo gepiept.
Kachol Lavan
Veteran
Veteran

Postby avital » Thu Mar 15, 2007 10:06 am

imklaber wrote:
Matthew wrote:

Een tientje pp voor elke Nederlander die naar Turkije gaat is denk ik heel wat minder dan wat elk hoofd per jaar zou moeten betalen als Turkije wel lid zou zijn...
avital
Veteran
Veteran

Postby pierkje » Thu Mar 15, 2007 11:16 am

avital wrote:
imklaber wrote:
Matthew wrote:

Een tientje pp voor elke Nederlander die naar Turkije gaat is denk ik heel wat minder dan wat elk hoofd per jaar zou moeten betalen als Turkije wel lid zou zijn...

Precies, en er zijn redenen genoeg dat Turkije geen lid van de Eu wordt.
pierkje
Veteran
Veteran

Postby imklaber » Thu Mar 15, 2007 5:39 pm

Kachol Lavan wrote:Duurde het lang, of was het zo gepiept.

Normaliter duurt het heel lang om tegen mijn zin 10 euro uit me zak te trekken, maar in dit geval ging het erg vlug aangezien de hele familie met de israelische paspoorten al op mij wachtte. :wink:
imklaber
Veteran
Veteran

Return to Overig