|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Noortja wrote:Reizigers met een Nederlands paspoort hebben een visum nodig, met een Israelisch paspoort niet. Een visum koop je bij aankomst voor je de douane doorgaat. Het visum loket zit naast de douane. Vorig jaar april kostte dat 10 euro. Als ik het me juist herinner, kun je alleen met euro's betalen (zeker niet met shekels).
Veel plezier!

Noortja wrote:Ik was in Istanbul. Ik heb geen idee of je dat hier kunt regelen, in NL kan dat wel. Ik kan me niet eens herinneren hoe lang het duurde, dus viel reuze mee. Ik zou het gewoon daar doen, scheelt je hier een een rit naar de ambassade!![]()
Je kunt meer lezen op:
http://www.mfa.gov.tr/MFA/ConsularInformation/ForForeigners/VisaInformation/
De site van de Turkse Ambassade in NL is offline om de een of andere reden...

imklaber wrote:Een paar jaar geleden zijn we op vakantie gegaan naar Turkije en ik dacht dat ik met mijn Nederlandse paspoort natuurlijk "vrije" doorgang heb zoals ik dat gedurende mijn reizen in het verleden steeds ondervonden had.
Ben zo midden 80er jaren zonder visum China ingekomen....
Maar deze keer bleek mijn vrouw met haar Israelische paspoort er beter af te zijn dan ik.
Ik werd er uitgepikt en moest die 10 euro betalen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
Zolang zij niet lid kunnen zijn van de EU zal elk EU onderdaan die Turkije binnen wil moeten dokken!!!

imklaber wrote:Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
Zolang zij niet lid kunnen zijn van de EU zal elk EU onderdaan die Turkije binnen wil moeten dokken!!!
Matthew wrote:imklaber wrote:Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
In dat geval zou ik die 10 Euro met plezier betalen en hopelijk "mogen" we dat tientje tot in de lengte der dagen blijven betalen...

martin wrote:imklaber wrote:Een paar jaar geleden zijn we op vakantie gegaan naar Turkije en ik dacht dat ik met mijn Nederlandse paspoort natuurlijk "vrije" doorgang heb zoals ik dat gedurende mijn reizen in het verleden steeds ondervonden had.
Ben zo midden 80er jaren zonder visum China ingekomen....
Maar deze keer bleek mijn vrouw met haar Israelische paspoort er beter af te zijn dan ik.
Ik werd er uitgepikt en moest die 10 euro betalen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
nog steeds het geval, ik was eind oktober in Turkije en toen was ik de enige van onze groep (israelis) die een visum moest kopen. 10 euro geloof ik inderdaad.
martin

imklaber wrote:Matthew wrote:imklaber wrote:Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
In dat geval zou ik die 10 Euro met plezier betalen en hopelijk "mogen" we dat tientje tot in de lengte der dagen blijven betalen...
Zo zag ik dat toen niet, maar je hebt volkomen gelijk![]()

avital wrote:imklaber wrote:Matthew wrote:imklaber wrote:Ik heb toen ontdekt dat het gewoon een drukmiddel bleek te zijn van de Turken om in de EU te komen:
Zo zag ik dat toen niet, maar je hebt volkomen gelijk![]()
Een tientje pp voor elke Nederlander die naar Turkije gaat is denk ik heel wat minder dan wat elk hoofd per jaar zou moeten betalen als Turkije wel lid zou zijn...

Kachol Lavan wrote:Duurde het lang, of was het zo gepiept.

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest