Voor wie het belangrijk vind-kashrut updates

Alle overige onderwerpen in verband met religie in Israel.

Moderators: Beheer, Matthew, The Dutch Forum Team

Voor wie het belangrijk vind-kashrut updates

Postby E.T. » Wed Jun 14, 2006 2:15 pm

Voor wie het interesseert, hierbij enkele belangrijke kashrut updates:

1. Tic Tac snoepjes die gemaakt zijn na 01 jan. '06, zijn niet kosher, ook al staat er op vermeld dat ze dat wel zijn. Dit geld zowel voor de 'witte' als andere kleuren.

2. 'Snickers', 'Mars', 'Bounty', worden de laatste tijd geimporteerd door iemand die er op vermeld dat ze kosher zijn verklaard zowel door een buitenlandse rabijn (Ralbag), en het Israelische opper rabinaat. Deze verklaring is vals, en deze 'snacks' hebben geen enkel hechsjer.

Let wel op: Deze informatie is voor in Israel, en door het Israelische rabinaat door gegeven. Het heeft niks te maken met wat er in Nederland of elders in een kashrut lijst kan staan, en kan varieren van land tot land.

Voor verdere informatie zie: http://www.kipa.co.il/kosher/
E.T.
Veteran
Veteran

Postby Guest » Wed Jun 14, 2006 4:34 pm

Het is net wat je zegt, voor wie het interesseerd, want de smaak is nog steeds goed.

Jim Hasenaar
Guest

Postby E.T. » Wed Jun 14, 2006 4:46 pm

hasenaar wrote:Het is net wat je zegt, voor wie het interesseerd, want de smaak is nog steeds goed.

Jim Hasenaar

Bekijk het als een bericht dat het zwembad in Matan gesloten is vanwege chloor issues. Het is een heel belangrijk bericht voor wie er wat mee te maken heeft, en totaal overbodig voor degene die er niks mee te maken hebben...
E.T.
Veteran
Veteran

Postby the » Wed Jun 14, 2006 5:00 pm

Ik zal ze missen........ze waren echt lekker
the
Active Member

Postby Guest » Wed Jun 14, 2006 11:00 pm

E.T. wrote:Bekijk het als een bericht dat het zwembad in Matan gesloten is vanwege chloor issues...

In Matan is het zwembad altijd gesloten. Nouja, er is gewoon geen zwembad. Overigens een nogal flauwe opmerking van me, want je strekking was me overduidelijk.

Men wil een zwembad aan gaan leggen met mineraalwater erin. Hierover wordt vergaderd na het programma "Kolbotek".

Jim Hasenaar
Guest

Re: Voor wie het belangrijk vind-kashrut updates

Postby shavit-e » Thu Jun 15, 2006 7:46 am

E.T. wrote:Voor wie het interesseert, hierbij enkele belangrijke kashrut updates:

2. 'Snickers', 'Mars', 'Bounty', worden de laatste tijd geimporteerd door iemand die er op vermeld dat ze kosher zijn verklaard zowel door een buitenlandse rabijn (Ralbag), en het Israelische opper rabinaat. Deze verklaring is vals, en deze 'snacks' hebben geen enkel hechsjer.

Voor verdere informatie zie: http://www.kipa.co.il/kosher/

Even een vraagje!
Als ik het goed heb gelezen zijn de bovengenoemde snacks de ijssoorten alleen en niet de andere soorten?
Ik er ook ergens een site in het engels?
shavit-e
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Thu Jun 15, 2006 7:49 am

shavit-e wrote:
Even een vraagje!
Als ik het goed heb gelezen zijn de bovengenoemde snacks de ijssoorten alleen en niet de andere soorten?

Nee, het gaat niet over de ijs soorten (wist niet eens dat die bestonden), maar over de chocolade wafels van Mars, Bounty, en Snickers.
Als je site waar ik de link over gaf binnen gaat, zie je rechts een hele lijst, dat zijn de updates. Kies de bovenste (#20 geloof ik), dan opent zich een pdf blaadje, waar je de afbeelding van die dingen kan zien.
E.T.
Veteran
Veteran

Postby shavit-e » Thu Jun 15, 2006 8:07 am

E.T. wrote:
shavit-e wrote:
Even een vraagje!

Nee, het gaat niet over de ijs soorten (wist niet eens dat die bestonden), maar over de chocolade wafels van Mars, Bounty, en Snickers.
Als je site waar ik de link over gaf binnen gaat, zie je rechts een hele lijst, dat zijn de updates. Kies de bovenste (#20 geloof ik), dan opent zich een pdf blaadje, waar je de afbeelding van die dingen kan zien.

Bedankt!
Ik had het geopend maar mijn hebreeuws laat soms wat te wensen over!
Vandaar ook mijn vraag om het zeker te weten en daarom zou het makkelijk zijn als er een site was in het engels!
shavit-e
Veteran
Veteran

Postby E.T. » Thu Jun 15, 2006 8:09 am

shavit-e wrote:
Ik had het geopend maar mijn hebreeuws laat soms wat te wensen over!

Daarom verwees ik je naar de plaatjes. Heb je ze gevonden?

zou het makkelijk zijn als er een site was in het engels!

Weet het eigenlijk niet of dat er wel of niet is. Dit is een Hebreeuwse site, maar de info komt gewoon van het rabinaat. Ik neem aan dat dat ook wel aan de Engels sprekende kehillot wordt door gegeven, after all, er zijn er zo veel van.:-).
E.T.
Veteran
Veteran

Return to Overige Onderwerpen