Hallo allemaal,
Ik heb een belangrijke vraag, na een verontrustend gesprek met iemand bij het CVZ in Nederland.
Ik woon al 2,5 jaar in Israel en werk sinds een aantal maanden voor een Nederlandse werkgever. Ik heb een Israelische ziektekosten verzekering - een Israelisch ID en ik ben al geruime tijd utgeschreven bij mijn gemeente in NL.
Volgens het CVZ schijn ik dus verplicht een basisziektekostenverzekering af te moeten sluiten in NL (ongeacht mijn verzekering hier). Daar ik al lang geen basisverzekering meer heb in NL - opgezegd toen ik uit NL verhuisde - kan ik zelf een flinke boete krijgen voor de maanden dat ik voor een NLse werkgever heb gewerkt vanuit Israel. Dit is allemaal al heel vervelend, maar nog lastiger is - verzekeringen willen mij niet meer verzekeren! Veel verzekeringen garanderen mij dat het niet mogelijk is iemand te verzekeren die meer dan 4 maanden (sommige zeggen iets langer) weg is uit NL en officieel zijn uitgeschreven.
Ik begrijp er helemaal niets meer van en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is voor mij al een hoop geld een basisverzekering af te sluiten in NL voor de paar uurtjes die ik hier werk per week en helemaal belachelijk als je bedenkt dat ik die verzekering never nooit niet zal gebruiken...
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en kan mij opheldering geven?
Cindy